Dobry trening dla średniozaawansowanych

Dobry plan treningowy jest na pewno jednym z ważniejszych aspektów tego, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty. Inny plan będzie przeznaczony dla tych początkujących, a na pewno zupełnie inaczej ów plan treningowy będzie wyglądał w przypadku osób średniozaawansowanych. W tym miejscu właśnie kilka słów na temat planu treningowego skierowanego do kobiet średniozaawansowanych w treningu na siłowni. Jest to plan treningowy autorstwa Pawła Żelazowskiego, instruktora kulturystycznego, dzięki któremu można znacząco zmniejszyć poziom swojej tkanki tłuszczowej. Mamy, więc jasno określoną grupę docelową i mamy również jasno określony cel treningowy.

Plan według twoich potrzeb

Plan treningowy przeznaczony jest na maksymalnie sześć tygodni i tego czasu na pewno nie należy przekraczać. Tak naprawdę mamy tutaj do czynienia z dwoma równorzędnymi planami treningowymi, które poleca się realizować naprzemiennie. Plan treningowy oparty jest o ćwiczenia wykonywane w seriach, w przerwy pomiędzy poszczególnymi seriami nie powinny być krótsze niż minuta i nie dłuższe niż 1, 5 minuty. Jedną z istotnych zasad dotyczących właśnie tego planu treningowego na siłowni, jest to, aby wraz z każdą serią ćwiczeń zwiększać obciążenia. Zasadniczo mamy tutaj do czynienia z trzema dniami treningowymi, a jeśli chodzi o dzień następny, o dzień czwarty, to należy go poświęcić na dłuższy trening aerobowy wraz z nieco dłuższym rozciąganiem. Nieodłącznym elementem każdego treningu, każdej sesji treningowej jest oczywiście prawidłowa rozgrzewka, której ważnym składnikiem jest rozciąganie dynamiczne. Jeśli chodzi o zakończenie każdego treningu, to należy tutaj zastosować rozciąganie statyczne.

Skuteczność planu treningowego

Być może nie trzeba tego dodawać, ale warto na pewno przypomnieć, że skuteczność tego rodzaju treningu jest w dużej mierze zależna od takiego elementu jak stosowana dieta, bez której po prostu na próżno szukać jakichkolwiek pozytywnych efektów przebywania i ćwiczenia na siłowni. Nie może także zabraknąć takiego elementu jak prawidłowa regeneracja naszego organizmu, gdyż nadmierne obciążenie wiąże się z wyczerpaniem i zwiększonym ryzykiem wystąpienia różnych kontuzji, a jak wiadomo, te ostatnie zatrzymują cały proces treningowy i powodują, że marzenia o zrealizowaniu określonych celów treningowych musimy odłożyć na bliżej nieokreślony czas. Dobry plan treningowy to podstawa naszego sukcesu, to mapa do zrealizowania naszych celów, a nam pozostaje tylko i wyłącznie trzymać się owego planu, trzymać się owej mapy. Warto stosować gotowe plany, bo one zasadniczo układane są przez profesjonalistów.

Warto zajrzeć również na tę stronę, gdzie znajdziesz mnóstwo porad dotyczących treningów.

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0 (wybrano z 0 głosów)