Marketing kluczem do powodzenia na rynku

Nie jest nowością, że odpowiedni marketing jest kluczem do powodzenia na rynku. Jednym z jego elementów jest reklama. Każdy sprzedawca lub właściciel firmy chce, aby jego produkty i usługi trafiły do jak najszerszego grona odbiorców. Nic w tym dziwnego. Przecież dzięki temu może on liczyć na jak największy zysk. Aby jednak to uzyskać, konieczna jest skuteczna reklama. To ona gwarantuje, że nasza oferta dotrze do ludzi, którzy mogą zostać naszymi przyszłymi klientami. Jak jednak tego dokonać, aby każda ze stron była zadowolona?

marketingPrzecież z jednej strony osoba reklamująca się chciałaby zapłacić jak najmniej, jednocześnie zachowując przyzwoitą jakość. Czy rzeczywiście te dwie rzeczy mogą iść w parze? Często może się okazać, że nie i za dobrą reklamę trzeba będzie sporo zapłacić. Zainwestowane w ten sposób pieniądze jednak niejednokrotnie zwracają się z nawiązką. Dlatego mimo pozornych oszczędności, tania reklama nie przyniesie oczekiwanych zysków. Warto zatem od razu wydać na nią więcej, aby mieć gwarancję sukcesu.

Mamy wiele możliwości, które służą jako środek do zaprezentowania naszych możliwości. Pierwszą z nich jest wszelkiego rodzaju druk. Patrząc jednak na ciągły spadek sprzedaży gazet, ten sposób może nie sprawdzić się tak dobrze jak inne. Chyba, że chcemy zareklamować coś, co ma służyć osobom starszym, wtedy oni – jako wierni czytelnicy tradycyjnych źródeł informacji – mogą stać się odbiorcami naszej reklamy. Do drukowanych środków informacji należą takie różnego rodzaju plakaty i billboardy. Należy jednak pamiętać, aby były one ciekawe, oryginalne i dobrze zaprojektowane. Bo przecież nic bardziej nie zniechęca klienta jak brzydki i nieciekawy baner.

“Niewątpliwie największe znaczenie w dzisiejszych czasach będzie miał internet oraz telewizja – chociaż w nieco mniejszym stopniu.” – zdradza nam ekspert w dziedzinie reklamy z agencji marketingowej Funktional z Krakowa. Ogromne grono ludzi, wręcz większość, spędza bardzo wiele czasu przed ekranem komputera i przesiaduje przed nim dużą część swojego życia. To dlatego tak przyszłościowe jest umieszczanie w internecie reklam swoich produktów.

Najważniejszą jednak rzeczą jest, aby nie były one nachalne, bo zirytowany klient to stracony klient. Wyświetlane powinny być w sposób subtelny i niezakłócający pracy użytkowników. Wtedy odniosą odpowiedni rezultat. To samo dotyczy reklam w telewizji. Jeżeli będą one inteligentnie przemyślane, ciekawe i oryginalne to można liczyć, że przyniosą korzyści. Należy pamiętać, że zaciekawienie i czytelność przekazu są w reklamie najbardziej istotne.

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0 (wybrano z 0 głosów)