Masz problemy ze snem? Ta dieta sprawi, że zaśniesz jak…

Stres oraz codzienny pęd życia, sprawia, że coraz więcej z nasz odczuwa problemy z zasypianiem. Przewracamy się z boku na bok przez pół nocy, a dopiero nad ranem wpadamy w objęcia Morfeusza. W efekcie jesteśmy niewyspani w pracy oraz mało wydajni. Można to jednak zmienić w bardzo prosty sposób, wystarczy tylko odrobinę przebudować swoją codzienną dietę.

W powiedzeniu „jesteśmy tym czym jemy” jest sporo prawdy, otóż spożywane w ciągu dnia posiłki mają ogromny wpływ na jakość i długość snu. Jeżeli więc masz problemy z zasypianiem, nie musisz stosować farmaceutyków czy lekarstw, wystarczy, że sięgniesz po naturalne metody prosto z własnej kuchni. Gwarantujemy, że ani się obejrzycie a zaśniecie słodko i spokojnie niczym niemowlak.

Miód na ukojenie zmysłów

ogórek

Flickr.com Max Mallett (licencja CC 2.0)

Ten pszczeli wyrób ma poza znakomitym smakiem, ma wiele prozdrowotnych właściwości. To prawda, że zawiera bardzo dużo cukru, jednak spożywany w umiarkowanych ilościach wpływają kojąco na układ nerwowy, dzięki temu ułatwia zasypianie. Jego właściwości uspakajające są znane w medycynie naturalnej od dawna – w starożytnych chinach leczono w ten sposób * bezsenność. Wystarczy tylko, że dodasz łyżeczkę lub dwie przed snem do herbaty lub mleka, a na pewno już po chwili odczujesz jego prozdrowotne skutki.

* Wynika z danych: http://zdrowie-naturalnie.com.pl

Recepta naszych babć – gorące mleko

Wielu zapewne ten smak kojarzy się z dzieciństwem. Gorące mleko często z dodatkiem masła lub miodu było obowiązkowym napojem przed snem. Tajemnica jego skuteczności tkwi w tryptofanie – aminokwasie egzogennym. Nie jest on wytwarzany przez nasz organizm, a jedynie może być dostarczany z pożywienia. Jego niedoborów nie można lekceważyć, gdyż jest on budulcem dwóch ważnych hormonów melatoniny i serotoniny.

To właśnie one w dużej mierze odpowiadają za jakość snu oraz prawidłowe działanie zegara biologicznego. Jeżeli więc chcecie czuć się następnego dnia wypoczęcie, koniecznie wzbogaćcie waszą dietę w mleko, najlepiej takie pochodzące prosto od krowy.

Banany korzystnie wpływają na poprawę snu

To bardzo popularny owoc, który przybył do Europy pod koniec XIX wieku z Afryki. Podobnie jak mleko jest on bogatym źródłem tryptofanu. Dodatkowo zawiera on również magnez, potas oraz witaminy z grupy B, które to wpływają kojąco na układ nerwowy i pozwalają się zrelaksować. Na zdrowy sen polecamy go jako przekąskę na kolację. Można stworzyć z niego smakowitą sałatkę owocową lub zmieszać z mlekiem i wypić w formie koktajlu. Nawet bez dodatku cukru będzie on miał intensywnie słodki i przyjemny smak, który na pewno pokochają także dzieci.

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0 (wybrano z 0 głosów)