W reakcji na nowe trendy

Niesamowicie szybki rozwój technologii internetowej sprawił, iż dzisiaj nikt już sobie nie wyobraża funkcjonowania jakiejkolwiek poważnej firmy bez posiadania własnej witryny internetowej.
W obecnej rzeczywistości jest to tak naprawdę jedyna poważnie traktowana wizytówka firmy dla kogoś, kto ma z nią pierwszy kontakt i zamierza skorzystać z jej usług. Każdy, nawet początkujący marketingowiec przyzna, iż brak strony w internecie to własnoręczne skazywanie się na porażkę, gdyż globalna sieć internetowa jest miejscem, w którym dzisiejszy konsument rozpoczyna i przeważnie kończy poszukiwania czegoś co go interesuje.

Taki sposób prezentowania swojej oferty przeszedł bardzo interesującą ewolucję na przestrzeni lat, bowiem projektowanie stron www nie wygląda dziś już tak, jak jeszcze kilka lat temu. Wówczas, gdy internet dopiero pojawiał się w świadomości masowego odbiorcy jako coś świeżego i ciekawego, tworzeniem stron zajmowała się jedynie garstka pasjonatów, która w szybko rozwijającej się sieci widziała ogromny potencjał na zarobek oraz na coś, z czym można by związać swoją przyszłą karierę zawodową. Z punktu widzenia przedsiębiorstw, własna strona miała na początku jedynie charakter informacyjny i znajdowały się na niej tylko standardowe dane, takie jak adres, telefon, czy podstawowy zakres świadczonych usług.

Dopiero wraz z upływem czasu większość biznesmenów, głównie za sprawą znających się na rzeczy marketingowców, zdecydowała się na odważne wkroczenie w wirtualny świat, odpowiadając na potrzeby klientów. W momencie, w którym powstawać zaczęły wielobranżowe sklepy internetowe, portale aukcyjne oraz bankowość internetowa, każdy zrozumiał jak wielką wartość ma atrakcyjna i przede wszystkim przydatna dla konsumenta strona internetowa. Dlatego też proste serwisy zamieniły się w prawdziwe aplikacje internetowe, a założenie takiego biznesu jak agencja interaktywna okazało się trafieniem na żyłę złota. Przez bardzo długi czas webdeveloperzy prześcigali się w pomysłach na coraz to bardziej rozbudowane i funkcjonalne serwisy, które stały się prawdziwymi kombajnami informacyjnymi.

Trend ten jednak musiał się odwrócić wraz z pojawieniem się takich urządzeń jak smartfony i tablety. Szczególnie w przypadku tych pierwszych, głównym celem twórców stron stała się przejrzystość, użytkowość oraz prostota. Są to więc totalne przeciwieństwa obowiązujących standardów obowiązujących w świecie komputerów. Trzeba przecież pamiętać, iż strony internetowe mobilne wyświetlane są przede wszystkim na urządzeniach przenośnych. Oznacza to, iż ich przeznaczeniem jest użytek poza domem, a więc także poza dostępem do stałego łącza internetowego. Na przeciw takim potrzebom wyszli również operatorzy sieci komórkowych, wprowadzając ofertę mobilnego internetu. Usługa taka jest natomiast stosunkowo droga, dlatego też ważne jest, aby witryna w wersji mobilna była lekka i nieszczególnie skomplikowana. Korzystając bowiem ze smartfona czy tabletu, w pierwszej kolejności liczy się dla nas szybkie i tanie znalezienie informacji.

 

źródło:http://promopixel.pl/projektowanie-stron-www

 

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 7.0/10 (1 głosy)
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0 (wybrano z 0 głosów)